LAK-õppe kuu
  • ÜLESKUTSE
  • LAK-õppe päev
  • LAK-õppe kuu
  • Keeledušš
  • UUDISED
  • KONTAKT
  • ARHIIV
    • ASUTUSTE ÜLERIIGILISED SÜNDMUSED 2017 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2018 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
      • LAK-õppe päev 2018
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2019 >
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2019 >
      • LASTEAIAD
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2018 >
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Üldhariduskoolid
      • Kutseõppeasutused
  • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID
  • SÜNDMUSED PARTNERITEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID

Kehra gümnaasiumi 1 C klassi tegemistest

5/12/2020

0 Comments

 

Esimene nädal distantsõppel andis väga selge signaal: et säiliks laste, vanemate ja õpetaja kaine mõistus, tuleb õpetajatel-vanematel koostööd teha.

Teisest nädalast otsustasin hakata tegema veebitunde. Enne esimese tunni toimumist katsetasin Skype`i keskkonnas koosoleku vormis grupiga kõne tegemist. Kutsusin kokku 25 inimest oma kontaktide hulgast, tõdemaks, et asi toimib ja pole ülemäära raske.

Järgmisel päeval alustasin õpilastega. See rõõm ja need säravad silmad, mis ekraani vahendusel minuni jõudsid! See oli sütitavalt motiveeriv. Esimesel päeval kõik töötas, teisel päeval oli juba keerulisem ning kolmanda päeva lõppedes mõistsin, et selliselt ei saa  jätkata.
Tegin veebi vahendusel vanematega vestluskoosoleku ja otsustasin klassi gruppideks jagada. See oli parim otsus! Tänaseni töötame gruppides, kus kõik saavad oma arvamust avaldada, kaasa rääkida, küsimusi esitada ning minul on võimalus kõiki märgata ja toetada.
Loetud raamatutest räägivad lapsed mulle individuaalsete vestluste käigus, vajadusel osutan ka õpiabi. Veebitund on üles ehitatud lõimitud tunnina, mille jooksul läbime erinevad ained, et õpilased märkaksid seoseid. Kui näiteks räägime loodusõpetuses nägemismeelest ja silmade olulisusest, siis katsetame seda kõike matemaatikas kujundite vaatlemiseks - värvus, suurus, kuju, kaugus. Sealt edasi arutleme eesti keeles, mida näeme pildil, milliseid kujundeid märkame ning mida pildil tehakse. Ka väikestele on oluline mõista seoseid ja põhjusi, miks me midagi õpime. Ja seostatuna just selleks, et see päriselt ka meelde jääks ja selgeks saaks.

Püüan veebitunni jooksul lastele kõik nii hästi lahti rääkida kui võimalik, et vanematel ei oleks ülemäära suurt koormust. Muidugi vajavad esimese (ka vanema) klassi õpilased vanemate abi, kuid olen andnud konkreetse signaali, et lapse õppimise toetamine ei ole tema eest asjade ära tegemine. Pigem on vaja lapsed suunata õpetajalt abi küsima. Mina saan tasu nende õpetamise eest ning palun lapsevanematel jääda rahulikuks ja kodus toimuvat tagasisidestada, et oskaksin  laste õppimist ja õpetamist paremini planeerida. Koostöös vanematega avastasime, et ülimalt hästi toimib, kui salvestan lastele tööjuhendid ning saadan failina ülesannetega kaasa. Selliselt kuulevad nad mind ja saavad päriselt vanemate sekkumiseta hakkama. Õpilastele selline lähenemine meeldib.  Neile meeldib õppida kodus ja nad tulevad sellega toime, kui tunnevad, et õpetaja toetab ja on nende jaoks olemas.
​

Kokkuvõtteks usun, et eriolukorras aitavad edu saavutada lühikesed ja konkreetsed tööjuhised, mida on veebitunnis selgitatud või edastatud videofailina. Pidev kontakt õpilaste ja vanematega tagab, et kõigil on ühine arusaam asjadest. Järgmise päeva ülesanded on õppijatele teada eelmise päeva õhtuks, et vanemad ja õpilased oskaksid oma aega planeerida. Kõikidel osapooltel on teada konkreetsed õpitulemused, klassi lõpetamise eeldus. 
                                                                                                                                            Kätlin Takk
​
0 Comments



Leave a Reply.

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • ÜLESKUTSE
  • LAK-õppe päev
  • LAK-õppe kuu
  • Keeledušš
  • UUDISED
  • KONTAKT
  • ARHIIV
    • ASUTUSTE ÜLERIIGILISED SÜNDMUSED 2017 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2018 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
      • LAK-õppe päev 2018
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2019 >
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2019 >
      • LASTEAIAD
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2018 >
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Üldhariduskoolid
      • Kutseõppeasutused
  • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID
  • SÜNDMUSED PARTNERITEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID