LAK-õppe kuu
  • ÜLESKUTSE
  • LAK-õppe päev
  • LAK-õppe kuu
  • Keeledušš
  • UUDISED
  • KONTAKT
  • ARHIIV
    • ASUTUSTE ÜLERIIGILISED SÜNDMUSED 2017 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2018 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
      • LAK-õppe päev 2018
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2019 >
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2019 >
      • LASTEAIAD
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2018 >
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Üldhariduskoolid
      • Kutseõppeasutused
  • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID
  • SÜNDMUSED PARTNERITEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID

Koduse e-õppe võtmesõnaks olgu lõiming

5/5/2020

0 Comments

 

Selle aasta LAK-õppe kuu oli eriline. Haabersti Vene Gümnaasiumi õpetajad, kes töötavad keelekümbluse klassides, otsustasid, et koduõppe põhirõhk peaks olema ainete lõimimisel. Uurisin  meie kooli õpetajatelt, mida nad teevad, et muuta oma tunnid huvitavamaks.

Ingrid Samon (2K klassiõpetaja) : Klassiõpetajana näen, kui suur oleks keelekümblusklasside tegelik õppemaht üksikuid aineid eraldi õpetades ning millist pingutust ja meisterlikkust nõuab õpetajalt teiskeelne õpe veebikeskkonnas. Seetõttu olengi oma töö antud perioodil püüdnud korraldada selliselt, et  üks õppeaine toetaks kindlalt teist.
Kui näiteks tööõpetuses käsitlen teemat „Laua katmine lihavõttepühadeks“, siis on eesmärgiks teemakohase sõnavara omandamine (harjutused õpilastele armsaks saanud quizlet.com platvormil). Lisaks lugesime ajaloolist toidunõudest ja köögiriistadest „Miksikesest“. Kolmandana tegelesime ka lauakommetega (youtube video vene keeles). Kellele tänapäeva lastest ei meeldi jäädvustada oma tegemisi? Niisiis oli ülesandeks pildistada kaetud lauda – oma töö tulemust. Ja keeleoskuse arengu toetamise ülesanne: kirjeldada oma tööd etappide kaupa.
Nii lõimisime ühe nädala raames 4 ainet: eesti keel, inimeseõpetus, vene keel ja tööõpetus. Tulemas on emadepäev ja oleme oma õpilastega valmistamas kooki emadele. Selle teema käsitlemisel seome eesti keele ainestiku matemaatika ja muusikaga.
Minu klassis ei möödu ükski veebitund ei möödu ilma selleta, et õpilased ei tooks ekraani ette oma lemmiklooma:  nii suur on lastel soov ennast väljendada ja õppimise keskkonda hubasemaks muuta. See näitab aga ka seda, et õpime pingevabas õhkkonnas ning see ei olegi vähetähtis, arvestades praegust olukorda.

Sandra Anon (3K klassiõpetaja) : Minu töönädal näeb välja järgmiselt:
                     Mina kui aineõpetaja:
E: Õppetöö planeerimine
T: Online tunnid Zoom-keskkonnas
K: YouTube videote üleslaadimine ning filmimine.
N: Tagaside andmine (hinded, kujundav hindamine)
R: Konsultatsioon. Abi.
                        Mina kui klassijuhataja:
E-R : WhatsUp, Viber, Instagram, Facebook Messenger, Snapchat.
E: Klassivälisetöö planeerimine
N: Töö lastevanematega
                       Mina kui koolipere liige:
E-R: Team Google meet, viber, gmail
N: Loov- ja uurimistööde kaitsmine

Võtan osa ka online külalistundidest. Olen tänulik riigikogu liikmetele, kes olid kohe valmis mind aitama ning külalistunde läbi viisid. Keelekümblusprogrammi edukas lõpetaja, klassikaaslane Ilja Kuznetsov jagas õpilastega sellist aktuaalset teemat nagu „Covid-sars-2. Minu lugu ja kogemus.“

Anu Ellam (kehalise kasvatuse õpetaja):
Kehalises kasvatuses on hetkel 3 nädalat pühendatud kergejõustiku õppimisele.
Koostasin õpilastele padlet'i keskkonda ülevaate kergejõustikust, iga tunni kohta on üks teematulp materjalidega. Materjalideks on erinevad tekstid, millest arusaamist toetavad pildid ja videod. Iga nädala kohta olen koostanud põhikooli I ja II astme õpilastele testi Google forms keskkonda. Eelduseks on, et õpilane materjalidega on tutvunud ja suudab pildil nähtu kokku viia kergejõustiku oskussõnadega. Põhikooli III astme ja gümnaasiumi õpilaste test on raskem, täiendab Padlet'i keskkonna materjale ning nõuab õpilastelt kergejõustiku terminitesse süvenemist. Testi küsimustest aitavad aru saada pilt, selgitav tekst ja näitlikustav video.
 
Olessja Zutskov (ajaloo, inimeseõpetuse ja ühiskonnaõpetuse õpetaja):
Arvan, et sotsiaalained toetavad õpilaste suhlemisoskuse ja kriitilise mõtlemise arengut. Peamised materjalid, mida koduõppes kasutan, on eestikeelsed õpikud, töövihikud ja töölehed, mis aitavad kaasa õpilaste sõnavara laienemisele. Töötame terminoloogiaga, kasutame eki.ee keskkonda. Samuti kasutame palju videomaterjale, sest ajaloodokumentalistikat on alati huvitav vaadata ja kuulata. Inimeseõpetuses kasutame Opiqu keskkonda, kus on igasugused materjalid interaktiivseks läbitöötamiseks. Lastele meeldib väga ise teemat uurida ja pärast ülesannet täita. Noorematele õpilastele meeldivad väga igasugused mängud LearningApps keskkonnas ja TaskuTargas. Muidugi kasutame ka  videotunde ja online konsultatsioone; sest suhtlemine õpilaste ja õpetaja vahel on väga oluline. 
Lõpuks tahan öelda, et koduõppes ei kao õppimise motivatsioon ja lapsed osalevad selles täie hooga. 
 
Kokkuvõtteks
Praegusel ajal on internet täis erinevaid interaktiivseid harjutusi, programme ja keskkondi. Tähtis on muidugi osata anda ülesandeid Zoomis, Youtube`is, Padletis, liveworksheetsis, aga väga oluline on ka leida aega, et õpilased saaksid rääkida, et neid kuulatakse. Noorematele õpilastele sobib näiteks paariminutine elav vestlus oma õpetajaga. Just see kõne, tilluke dialoog, vahetu nali,  kus õpilane saab õpetajalt toetust, tunnustust, saab sooja sõna osaliseks.  Koos me mitte ainult õpime, vaid ka puhkame. Maikuu alguses hakkasid kõik õpilased ja õpetajad valmistuma emadepäeva kontserdiks. Vaatame, mis meil  välja tuleb, kontsert on ju ka eriline.
 
Haabersti Vene Gümnaasiumi keelekümbluse koordinaator
Marina Rüütel

0 Comments



Leave a Reply.

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • ÜLESKUTSE
  • LAK-õppe päev
  • LAK-õppe kuu
  • Keeledušš
  • UUDISED
  • KONTAKT
  • ARHIIV
    • ASUTUSTE ÜLERIIGILISED SÜNDMUSED 2017 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2018 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
      • LAK-õppe päev 2018
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2019 >
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2019 >
      • LASTEAIAD
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2018 >
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Üldhariduskoolid
      • Kutseõppeasutused
  • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID
  • SÜNDMUSED PARTNERITEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID