LAK-õppe kuu
  • ÜLESKUTSE
  • LAK-õppe päev
  • LAK-õppe kuu
  • Keeledušš
  • UUDISED
  • KONTAKT
  • ARHIIV
    • ASUTUSTE ÜLERIIGILISED SÜNDMUSED 2017 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2018 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
      • LAK-õppe päev 2018
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2019 >
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2019 >
      • LASTEAIAD
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2018 >
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Üldhariduskoolid
      • Kutseõppeasutused
  • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID
  • SÜNDMUSED PARTNERITEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID

May 13th, 2019

5/13/2019

0 Comments

 

LAK-õppe kuu 2019

2019. aasta LAK-õppe sündmuste ritta astus päris rohkesti eestikeelseid koole. Neid veetles õpetajate eestvedamisel korraldatud „Keeledušš“. 5000 last 60 koolist tähtsustasid eesti keele aastale mõeldes võõrkeelsete (hispaania, läti, soome, prantsuse, rootsi jt) laulude kõrval ka võru- ja setukeelseid laule.
 
Kümbluspere eestvedamisel toimusid LAK-õpet tutvustavad sündmused üle Eesti –  kokku 194 ettevõtmist! 
 
Kohtla-Järve, Narva, Pärnu,  Sillamäe, Tallinna, Tapa, Valga lasteaedadest kogunes üle 100 ettevõtmise:
  • muinasjutuetendused, kontserdid, näitused, prügi sorteerimistalgud robotiga, laulupidu ja muusikal, viktoriinid, teadusnädala tegevused ja lastekirjanduse mäng, robootika kõne arengu toetamisel jm,
  • õpetajatele koolitused, sh meistriklassid ja metoodikaseminarid ning infotunnid lastevanematele LAK-õppest.
 
Jõhvi, Kehra, Kohtla-Järve, Narva, Sinimäe, Narva-Jõesuu, Valga ja Tallinna koolides pakuti külalistele ja oma kooliperele lõimitud tundide kõrval osalemist essee- ja etluskonkursil, minikirjandite kirjutamist erinevates keeltes, robotitunde ja kohtumist kirjanikuga, näidendit ja muusikali, aardejahti ja mälumängu. Õpetajaid sihtrühmana peeti silmas metoodikapäeval/seminaril ning LAK-õppe konverentsil.
 
Üleriigiliselt tähtsustusid LAK-õppe päev 2019 „Lõimitud aine- ja keeleõpe – miks, kellele ja kuidas?“, töötuba „Toetades mitmekeelset klassiruumi“ (koostöös Euroopa Nüüdiskeelte Keskusega) ja kaks kutseõppeasuuste seminari: õppevara koostamisest ja LAK-õppest erialakeele omandamisel.
 
Suur tänu lastele ja õpetajatele, asutuste juhtidele lõiminguteema ja eestikeelse õppe küsimuste teoka populariseerimise eest! Loodame järgmisel aastal LAK-õppe tutvustamisse kaasata veel enam eestikeelseid koole, et keelte omandamine suhtluskeelena ja teaduskeelena, emakeelest oskamisest mitme võõrkeele oskamiseni oleks köitev, tulemuslik ja loomulik igale Eesti lapsele.
 
 Maire Kebbinau. SA Innove mitmekeelse õppe ja keelekümbluskeskuse peaspetsialist

LAK-õppe kuu Kohtla-Järve Tammiku põhikoolis
 
 
10. aprillil kutsusime laulupeo ajaloost huvitatuid Jõhvi Mihkli kirikusse, et rännata ajas 1869. aasta kevadesse, mil toimusid ettevalmistused esimeseks üldlaulupeoks. Tegevuspäeva „Mu arm“ valmistasid ette ajalooõpetajad Margarita Sendetskaja ja Vadim Guskov, eesti keele õpetajad Nelli Kuldmaa ja Oksana Petrova ning matemaatikaõpetaja Jelena Ragel.
 
18. aprilli seminaril arutasime teiste Kohtla-Järve koolidega teemat "Ainete lõiming: integreerimise võimalused ja viisid". Oma kogemusi jagasid meie kooli hilise keelekümbluse koordinaator Oksana Petrova ning Jõhvi vene põhikooli õpetajad Margit Pinna-Valge ja Natalia Lobosok. Kohtla-Järve linnavalitsuse hariduse peaspetsialist Irina Putkonen tegi ülevaate lõimumisprotsessi korraldamise ja elluviimise kohta Kohtla-Järve linna vene õppekeelega munitsipaalkoolides 2018. aastal. Ettevõtliku kooli liikumise avatud uste nädalale viidates rääkis Hälis Rooste liikumisest kui nüüdisaja hariduskvaliteeti tähtsustavast liikumisest. Õpiobjektide õpitoa viis läbi meie kooli haridustehnoloog Nelli Kuldmaa.  
 
Integratsiooni Sihtasutuse korraldatud avatud uste päeva raames 2. mail toimusid lahtised tunnid ka keelekümblusklassides: tööõpetuse tund õpetaja Ljudmila Kiirega, eesti keele tund õpetaja Oksana Petrovaga, muusikatund õpetaja Valentina Maletinaga ja ühiskonnaõpetuse tund õpetaja Nelli Kuldmaaga.
 
Kolmel aprillikuu päeval pakuti kaasamõtlemist oma kooli rahvale.
 
Lõimingutunnis "Kaks Rauda" (kirjanik Eno Raud ja kunstnik Kristjan Raud) kasutati erinevaid digivõimalusi, näidati üksitöö ja meeskonnatöö rakendamist, õpetajate koostööd e-keskkondade vahendamisel. Eesti keele õpetaja ja haridustehnoloog Nelli Kuldmaa oli tunni üles ehitanud ümberpööratud klassiruumi meetodil.
 
Näidistunni kahe õppeaine oodatavate tulemuste jõudmisest sidusid õpetajad Ludmilla Teperink (inimeseõpetus) ja Nelli Kuldmaa (ühiskonnaõpetus) vene kodukeelega õpilaste klassis hoolivuse teemaga, toeks e-õpik.
​
Inglise keele õpetaja Galina Videviku ja eesti keele õpetaja Oksana Petrova hiliskeelekümblejate tund “Salapärane võõras“ toimus arvutiklassis. Tunni käigus selgus, et võõrad olid eesti kirjanik Oskar Luts ja ameerika kirjanik Mark Twain. Timofei Šinšakov tutvustas oma klassikaaslastele inglise keeles ameerika kirjaniku elu ja loomingut ning vastas meisterlikult kõikidele küsimusele. Oskar Lutsu rollis oli Maksim Dzjubenko, kes oli kutsutud konverentsile ja pidi vastama küsimustele, mida esitasid konverentsile tulnud ajakirjanikud, Maksimi klassikaaslased. Tuli välja vahva konverents. Saadud teadmiste põhjal täitsid õpilased online režiimis võrdlustabeli ja tunni külaliste silme all täitusid tabeli lahtrid teabega. See oli tõesti põnev. Tunnis oli ka natuke grammatikat: õpilased kinnistasid lihtmineviku vormide kasutamist ning täitsid grammatilise ülesande programmis Learningsapps. Omandatut kontrolliti viktoriinis (Kahoot) ja tunni kokkuvõttena sõnastati  ühisjooned ja erinevused kahe kirjaniku elus ja loomingus (Answergarden).
 
​LAK-õppe kuu lõppu jäi viktoriin 8. klassidele “Oskar Lutsu „Kevade“ tegelaste jälgedes“
Viktoriinis osalesid 3-liikmelised võistkonnad Kohtla-Järve slaavi põhikoolist, Kohtla-Järve Kesklinna põhikoolist, Kohtla-Järve Maleva põhikoolist, Kohtla-Järve Tammiku põhikoolist, Kohtla-Järve Ahtme gümnaasiumist ja Jõhvi vene põhikoolist. Kuldvillak hindas teadmisi viies kategoorias: Oskar Luts, “Kevade” tegelased, huvitavaid fakte, Palamuse kihelkonnakoolimuuseum, varia. Edukalt esinesid kõik võistkonnad, esikolmikusse pääsesid Tammiku põhikool (I koht), Kesklinna põhikool (II koht) ja Maleva põhikool (III koht). Viktoriini korraldasid eesti keele õpetajad Nelli Kuldmaa ja Oksana Petrova.

Oksana Petrova,  Kohtla-Järve Tammiku põhikooli eesti keele õpetaja 

Kohtla-Järve Maleva Põhikooli LAK-õppe kuu üritused 2019 
Sel aastal tähelepanu keskpunktis oli õpilaste areng ja õppimist toetav õpetamine lõimitud aine- ja keeleõppes. Korraldasime ise või olime koostööpartneriks järgmistes tegevustes: 
 
  • 08.04 Lastega kinno loodusfilmile „Väikese põhjapõdra Ailo suur seiklus“1.-4.abd klassidele. Ürituse korraldajaks oli keelekümblusklasside õpetaja Eva Adamson koostöös 1.-4.abd klassijuhatajatega. 
  • 09.04 Kuldvillak teemal „Eesti keele aasta“ 3. klassile. Ürituse korraldajaks oli keelekümblusklassi õpetaja Erika Kalmus.  
  • 10.04 Koostöö Illuka põhikooli ja Kirju-Mirju lasteaia õpetajatega. Õpetaja Erika Kalmuse lahtised eesti keele tunnid. 
  • 11.04 koostöö Tartu Annelinna Gümnaasiumi õpetajatega teemal «Keelekümblus ja eestikeelne õpe». Korraldasime Tartu õppereisi kõikidele Kohtla-Järve koolidele, kus on keelekümblusklassid: Ahtme Gümnaasium, Tammiku Põhikool, Slaavi Põhikool ja Maleva Põhikool. Õppereisi toetas linnavalitsus. 
  • 15.-18.04 keelekümblusklasside õpetajate kogemuste jagamine kolleegidele ja kooli juhtkonnale. Lahtiseid tunde andsid õpetajad Eva Adamson, Erika Kalmus, Helle Lensu, Piret Pihu, Krista Piir, Nadežda Petropavlova, Anne Raigla, Irina Rozanova, Anna Soosaar, Ester Treilmann, Sirje Vaht, Katrin Niine. 
  • Keeledušš. Õpetaja Sirje Vaht koos oma klassidega oli eriti aktiivne. Kuu jooksul õppisid 5.ab ja 2.ad klassid eesti keele tundide alguses muusika kaudu 5 keelt: eesti, vene, saksa, hispaania ja inglise keelt. Väga tore kogemus nii õpilastele kui ka õpetajale. Kuu lõpus tuletati meelde, missugused sõnad on meelde jäänud ja selgus, et üsna palju. Viimasel koolipäeval enne vaheaega s.o. 18.aprillil näidati 1a ja 1d klassi õpilastele õpitut, kusjuures ka nemad püüdsid kaasa laulda. 
  • 18.04 Koostöö Tammiku Põhikooliga. Osalesime seminaril „Ainete lõiming: integreerumise võimalused ja viisid“. 
  • 02.05 Koostöö Narva Eesti keele majaga. Meie õpetajad Helle Lensu, Ester Treilmann ja Katrin Rõõmus andsid lahtiseid tunde lapsevanematele, kes tundsid huvi keelekümbluse vastu. 

    Inglise keele õpetajate Jelena Hmeljova ja Irina Rozanova koostöö: 

    CLIL in English Content and Language Integrated Learning 7ad klassidega SCIENCE in English ehk Volcanoes and Life Cycle of Monarh Butterfly (tulemuseks on õpilaste  esitlused ja Angelica videofilm). 

    Kõik klassid olid kaasatud LAK-õppe protsessi, näiteks 5. klassi GREEN JOBS tund, mida külastasid ka teised õpetajad. 

    American Drama Studio külastus Salme Kultuurikeskuses Tallinnas. PYGMALION etendus ehk Maailmakirjandus inglise keeles. 

    22.04.19 Õpetajate Majas USA saatkonna korraldatud koolitusel tutvustas Memphise Ülikooli professor LAK-õppe meetodeid akadeemiliste  tekstide õpetamisel. 
 

0 Comments



Leave a Reply.

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • ÜLESKUTSE
  • LAK-õppe päev
  • LAK-õppe kuu
  • Keeledušš
  • UUDISED
  • KONTAKT
  • ARHIIV
    • ASUTUSTE ÜLERIIGILISED SÜNDMUSED 2017 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2018 >
      • Üldhariduskoolid
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Kutseõppeasutused
      • LAK-õppe päev 2018
    • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA 2019 >
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2019 >
      • LASTEAIAD
      • KOOLID
    • SÜNDMUSED PARTNERITEGA 2018 >
      • Koolieelsed lasteasutused
      • Üldhariduskoolid
      • Kutseõppeasutused
  • SÜNDMUSED KÜLALISTEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID
  • SÜNDMUSED PARTNERITEGA
    • LASTEAIAD
    • KOOLID