LAK-õppe kuu 20192019. aasta LAK-õppe sündmuste ritta astus päris rohkesti eestikeelseid koole. Neid veetles õpetajate eestvedamisel korraldatud „Keeledušš“. 5000 last 60 koolist tähtsustasid eesti keele aastale mõeldes võõrkeelsete (hispaania, läti, soome, prantsuse, rootsi jt) laulude kõrval ka võru- ja setukeelseid laule.
Kümbluspere eestvedamisel toimusid LAK-õpet tutvustavad sündmused üle Eesti – kokku 194 ettevõtmist! Kohtla-Järve, Narva, Pärnu, Sillamäe, Tallinna, Tapa, Valga lasteaedadest kogunes üle 100 ettevõtmise:
Jõhvi, Kehra, Kohtla-Järve, Narva, Sinimäe, Narva-Jõesuu, Valga ja Tallinna koolides pakuti külalistele ja oma kooliperele lõimitud tundide kõrval osalemist essee- ja etluskonkursil, minikirjandite kirjutamist erinevates keeltes, robotitunde ja kohtumist kirjanikuga, näidendit ja muusikali, aardejahti ja mälumängu. Õpetajaid sihtrühmana peeti silmas metoodikapäeval/seminaril ning LAK-õppe konverentsil. Üleriigiliselt tähtsustusid LAK-õppe päev 2019 „Lõimitud aine- ja keeleõpe – miks, kellele ja kuidas?“, töötuba „Toetades mitmekeelset klassiruumi“ (koostöös Euroopa Nüüdiskeelte Keskusega) ja kaks kutseõppeasuuste seminari: õppevara koostamisest ja LAK-õppest erialakeele omandamisel. Suur tänu lastele ja õpetajatele, asutuste juhtidele lõiminguteema ja eestikeelse õppe küsimuste teoka populariseerimise eest! Loodame järgmisel aastal LAK-õppe tutvustamisse kaasata veel enam eestikeelseid koole, et keelte omandamine suhtluskeelena ja teaduskeelena, emakeelest oskamisest mitme võõrkeele oskamiseni oleks köitev, tulemuslik ja loomulik igale Eesti lapsele. Maire Kebbinau. SA Innove mitmekeelse õppe ja keelekümbluskeskuse peaspetsialist LAK-õppe kuu Kohtla-Järve Tammiku põhikoolis 10. aprillil kutsusime laulupeo ajaloost huvitatuid Jõhvi Mihkli kirikusse, et rännata ajas 1869. aasta kevadesse, mil toimusid ettevalmistused esimeseks üldlaulupeoks. Tegevuspäeva „Mu arm“ valmistasid ette ajalooõpetajad Margarita Sendetskaja ja Vadim Guskov, eesti keele õpetajad Nelli Kuldmaa ja Oksana Petrova ning matemaatikaõpetaja Jelena Ragel. 18. aprilli seminaril arutasime teiste Kohtla-Järve koolidega teemat "Ainete lõiming: integreerimise võimalused ja viisid". Oma kogemusi jagasid meie kooli hilise keelekümbluse koordinaator Oksana Petrova ning Jõhvi vene põhikooli õpetajad Margit Pinna-Valge ja Natalia Lobosok. Kohtla-Järve linnavalitsuse hariduse peaspetsialist Irina Putkonen tegi ülevaate lõimumisprotsessi korraldamise ja elluviimise kohta Kohtla-Järve linna vene õppekeelega munitsipaalkoolides 2018. aastal. Ettevõtliku kooli liikumise avatud uste nädalale viidates rääkis Hälis Rooste liikumisest kui nüüdisaja hariduskvaliteeti tähtsustavast liikumisest. Õpiobjektide õpitoa viis läbi meie kooli haridustehnoloog Nelli Kuldmaa. Integratsiooni Sihtasutuse korraldatud avatud uste päeva raames 2. mail toimusid lahtised tunnid ka keelekümblusklassides: tööõpetuse tund õpetaja Ljudmila Kiirega, eesti keele tund õpetaja Oksana Petrovaga, muusikatund õpetaja Valentina Maletinaga ja ühiskonnaõpetuse tund õpetaja Nelli Kuldmaaga. Kolmel aprillikuu päeval pakuti kaasamõtlemist oma kooli rahvale. Lõimingutunnis "Kaks Rauda" (kirjanik Eno Raud ja kunstnik Kristjan Raud) kasutati erinevaid digivõimalusi, näidati üksitöö ja meeskonnatöö rakendamist, õpetajate koostööd e-keskkondade vahendamisel. Eesti keele õpetaja ja haridustehnoloog Nelli Kuldmaa oli tunni üles ehitanud ümberpööratud klassiruumi meetodil. Näidistunni kahe õppeaine oodatavate tulemuste jõudmisest sidusid õpetajad Ludmilla Teperink (inimeseõpetus) ja Nelli Kuldmaa (ühiskonnaõpetus) vene kodukeelega õpilaste klassis hoolivuse teemaga, toeks e-õpik. Inglise keele õpetaja Galina Videviku ja eesti keele õpetaja Oksana Petrova hiliskeelekümblejate tund “Salapärane võõras“ toimus arvutiklassis. Tunni käigus selgus, et võõrad olid eesti kirjanik Oskar Luts ja ameerika kirjanik Mark Twain. Timofei Šinšakov tutvustas oma klassikaaslastele inglise keeles ameerika kirjaniku elu ja loomingut ning vastas meisterlikult kõikidele küsimusele. Oskar Lutsu rollis oli Maksim Dzjubenko, kes oli kutsutud konverentsile ja pidi vastama küsimustele, mida esitasid konverentsile tulnud ajakirjanikud, Maksimi klassikaaslased. Tuli välja vahva konverents. Saadud teadmiste põhjal täitsid õpilased online režiimis võrdlustabeli ja tunni külaliste silme all täitusid tabeli lahtrid teabega. See oli tõesti põnev. Tunnis oli ka natuke grammatikat: õpilased kinnistasid lihtmineviku vormide kasutamist ning täitsid grammatilise ülesande programmis Learningsapps. Omandatut kontrolliti viktoriinis (Kahoot) ja tunni kokkuvõttena sõnastati ühisjooned ja erinevused kahe kirjaniku elus ja loomingus (Answergarden). LAK-õppe kuu lõppu jäi viktoriin 8. klassidele “Oskar Lutsu „Kevade“ tegelaste jälgedes“ Viktoriinis osalesid 3-liikmelised võistkonnad Kohtla-Järve slaavi põhikoolist, Kohtla-Järve Kesklinna põhikoolist, Kohtla-Järve Maleva põhikoolist, Kohtla-Järve Tammiku põhikoolist, Kohtla-Järve Ahtme gümnaasiumist ja Jõhvi vene põhikoolist. Kuldvillak hindas teadmisi viies kategoorias: Oskar Luts, “Kevade” tegelased, huvitavaid fakte, Palamuse kihelkonnakoolimuuseum, varia. Edukalt esinesid kõik võistkonnad, esikolmikusse pääsesid Tammiku põhikool (I koht), Kesklinna põhikool (II koht) ja Maleva põhikool (III koht). Viktoriini korraldasid eesti keele õpetajad Nelli Kuldmaa ja Oksana Petrova. Oksana Petrova, Kohtla-Järve Tammiku põhikooli eesti keele õpetaja Kohtla-Järve Maleva Põhikooli LAK-õppe kuu üritused 2019 Sel aastal tähelepanu keskpunktis oli õpilaste areng ja õppimist toetav õpetamine lõimitud aine- ja keeleõppes. Korraldasime ise või olime koostööpartneriks järgmistes tegevustes:
0 Comments
Leave a Reply. |
|