LAK-õppe kuu raames üldhariduskoolide asutuse sisesed sündmused
Tallinna Mustamäe Reaalgümnaasium kuulutab LAK-õppe kuu raames välja esseekonkursi
eesti keeles “Minu keele piirid osutavad minu maailma piiridele“ (Ludwig Wittgenstein)
vene keeles „Границы моего языка означают границы моего мира„(Людвиг Витгенштейн)
Me elame mitmekultuurilises ühiskonnas, mis on avatud kõigile. Kui edukaks sa tahad saada, noor inimene? Millest sõltub sinu edu, vabadus ja soov olla õnnelik igal pool, ka Euroopa riikides? Kui tähtis osa on selles keelteoskusel?
Austria keelefilosoof Ludwig Wittgenstein väitis, et keel on võimalus väljendada oma mõtteid ja kirjeldada meid ümbritsevat maailma, kuid keel on ka vangla – keelel on piirid.
Mida sina arvad sellest? Oled avatud, loov ja julged teistega oma mõtteid jagada? Siis tee seda! Ootame sinu arvamust ja mõtteid!
Konkursile on oodatud 9.-12. klassi õpilaste esseed, mis on kuni 1–1,5 lehekülge pikad.
Konkursile saadetavad esseed peavad laekuma hiljemalt 23. aprilliks 2018 e-aadressile anneli@mreal.tln.edu.ee märksõnaga „Esseekonkurss“.
Konkursile saadetud esseesid hindab žürii. Tulemused saab teada 04.mail 2018
Parimatele auhinnad!
Tallinna Ühisgümnaasium
Algklassides (I–IV klass) alustatakse nädala vältel iga päeva esimest tundi keeledušiga, kus õpitakse ära võõrkeelne laul. Iga nädal on uus keel ja uus laul. Keeledušši korraldavad õpetajad : I klass: Triin Timm, II klass: Ingrid Vaarmets, III klass: Maila Võrno, Haale Leesnurm, Liivia Kivit, IV klass: Kaidi Marmor.
Pelgulinna Gümnaasium
Keelehommikute keeledušš toob 2. klassi lastele igal nädalal ühes võõrkeeles laulu õppimise. Keeled kõlavad hommikuti paariminutiste tegevustena. Keelte ja laulude valik on klassiti vaba. Reedeks jõutakse terve lauluni, võimalusel laulavad kõik neli klassi koos. Keeledušši korraldavad 2. klasside õpetajad Marii-Helen Kebbinau, Triinu Kartau, Liina Salumets, Kristi Paal.
Vanalinna Hariduskolleeegium
Keelehommikute keeledušš toob nelja klassi õpilastele võõrkeeles laulu õppimise võimaluse. Laulukeeltele antakse nädala jooksul aega hommikuti 10–20 minutiks. Youtube`ist valitud laulule kaasalaulmisega alustades saadakse nädala lõpuks laul selgeks. Nädala lõpus filmitakse, kuidas õpilased võõrkeelse lauluga hakkama saavad. Esimese klassi õpilasi toetab õpetaja Margit Rüsse, kahte kolmandat klassi õpetajad Anu Lääne ja Kerli Tedder, kahte neljandat klassi õpetajad Katrin Maide ja Evelin Õunap.
Tallinna Õismäe Gümnaasium
"Keeled ja kultuurid inimõiguste teenistuses" – osalevad Eestis õppivad välistudengid, handi muusik Salehardist, II–IV kooliastme õpilased. Töökeeled: inglise, vene, eesti. Korraldavad kool, MTÜ Fenno-Ugria ja Inimõiguste Instituut.
Tallinna Lasnamäe Vene Gümnaasium
Keelekümblusklassi ja nn tavaklassi õpilased teevad koostööd ja kasutavad IKT-vahendeid kolme õppeainet lõimivas (matemaatika, inimeseõpetus, eesti keel) tunnis teemal "Meie Eesti".
3c klassi matemaatikatund "Kahekohalise arvu korrutamine ja jagamine" on üles ehitatud LAK-õppe põhimõtteid arvestades. Kolleegid näevad IKT- vahendite ja aktiivõppe meetodite kasutamist, saavad arutleda LAK-õppe metoodika küsimuste üle.
Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasium
4.–8. klassi õpilaste meeskonnamäng "Meie väärtused". Õpilased osalevad aktiivsetes ühistegevustes ühiste väärtuste lahtimõtestamisel.
9.–12. klassi õpilased·musitseerivad, laulavad ja tantsivad jazzimuusika rütmides – Jazziajastu muusikasalong
Orienteerumismäng vanalinnas 9. klasside õpilastele.
Ürituste sari "Eesti 100" - „Tallinna legendid“, „Tallinn 30 aastat tagasi“, „100 huvitavat fakti Eestist“ 2.–4. klasside õpilasele
Teeme ära, teeme puhtaks. Korrastame, puhastame oma kooli ja selle ümbrust 1.–12. klassde õpilastega. Aitame koostöös Mustamäe LOV-ga Mustamäe puhtaks teha.
7. klassi õpilased seiklevad Tallinna vanalinnas otsides Eesti tuntud inimestega seotud paiku. Marsuudid ja ülesanded on ette valmistanud 8. klasside õpilased.
Loodusõpetuse projekti “ Aktiivselt ja loodusega koos“ raames toimuvad 4.–6. klasside õpilastele orineteerumismäng ja loodusviktoriin.
10. klasside õpilased õpivad tundma Kadrioru ajaloolisi paiku ja Kadrioruga seotud tuntud inimesi. Orienteerutakse interaktiivse kaardi järgi ja täidetakse erinevaid ülesandeid.
1.–3. klasside õpilaste võistlus "Programmeerimise ABC". Bee-Bottide abil võistlevad õpilased võistkonniti, programmeerides mesilasi ja pannes end proovile eesti keeles, loodusõpetuses, matemaatikas ja inimeseõpetuses.
Valga Priimetsa Kool
2B klassi õuesõppe tunnis suunab õpetaja Eha Täht lapsi kevadet otsima: vaadeldakse ilma,
leitakse esimesi kevadmärke, uuritakse puid, joonistatakse pilt kevadest.
Luuletaja Ernst Ennole pühendatud luulekonkursile on esinema kutsutud oma kooli õpilastele lisaks Valga valla koolide (Valga Põhikool, Tsirguliina Keskkool, Lüllemäe Põhikool, Hargla Kool) ning sõpruskoolide (Anna Haava nimeline Pala Kool, Tartu Aleksander Puskini Kool, Pärnu Tammsaare Kool) 5.–9. klasside õpilased. Luulepäeva korraldamise eesmärk on õpilaste eesti keele pädevuste arendamine, eesti kirjanduse ja luule ttutvustamine; keelelise mitmekesisuse ja eesti keele rikkuse tunnetamine luulekeele vahendusel; luuletuste lugemise oskuse arendamine ja õpetamine, Õpilased, kelle emakeel ei ole eesti keel, omandavad teadmisi eesti luule, kirjanduse, muusika ja kultuuri kohta ning arendavad eesti keele oskust.
Valga Priimetsa Kooli ja Anna Haava nimelise Pala Kooli projekti noortekohtumine “Avastades näite- ja videokunsti” on kolmeaastase koostöö järjekordne ettevõtmine.
Kohtumised arendavad noortes suhtlemisoskusi ja ettevõtlikkust ning murravad eelarvamusi teise kultuuritaustaga inimeste suhtes. Projekti käigus valminud videote levitamisega viiakse projekti tulemused laiema sihtgrupini ning kasvatatakse teadlikkust erineva kultuuritaustaga noorte heast läbisaamisest. Osaleb tosin 6.–9. klassiõpilast kummastki koolist.
Jõhvi Vene Põhikool
4. klasside õpilastele spordipäev "Erinevate rahvaste sportmängud"
2.–6. klasside õpilaste laat "Erinevate maade köök". Õpilased valmistavad erinevate maade toite, kaasõpilastel on võimalus neid sümboolse summa eest osta.
8 .klassi õpilaste teabepäev "Iidsete slaavlaste ja eestlaste müüdid ja muistendid". Õpilased koguvad infot QR-koodide abiga. Pärast seda osalevad õpilased viktoriinis, kasutades kogutud infot.
2b ja 3c klassi õpilastele teemapäev "Saame tuttavaks Eesti lastekirjaniku Dagmar Normetiga". Õpilased tutvuvad lastekirjanikuga, korraldavad viktoriini, vaatavad multifilmi.
5.–7. klasside õpilased tutvuvad maastikumängu käigus Jõhvi linna ajalooliste sündmustega. Õpilased saavad rohkem infot oma kodulinna kohta, rikastavad sõnavara, laiendavad silmaringi, on füüsiliselt aktiivsed, saavad meeskonnatöö kogemuse
Narva Vanalinna Riigikool
Lahtine tund "Loodus kevadel" lõimib kolme õppeainet: loodusõpetus+eesti keel+kunst.
Narva Keeltelütseum
Õpetajate kogemuspäeva vaadeldakse inglise keele tunde (süvaõpe), tutvutakse õppekavaväliste tegevustega, osaletakse ingliskeelsel etendusel. Koostööd teevad Narva Keeltelütseum ja Tartu Annelinna Gümnaasiumi õpetajad.
Koos USA saatkonnaga Eestis korraldatakse Narva Keskraamatukogus kosmosepäev. Kosmosepäeval toimub eesti-, inglis-, venekeelne viktoriin, vaadatakse kosmoseteemalist filmi "Marsi põlvkond".
Narva Pähklimäe Gümnaasium
Narva Kirsikese lasteaia 6–7-aastased lapsed on kutsutud kooli liikumispeole "Teeme nalja!" Kavas on erinevad liikumismängud, tantsud, laulud, sõnade mäng ...
Narva Kesklinna Gümnaasium
Põhikooliõpilased ja 9. keelekümblusklassi lapsevanemad tunnustavad Narva Kesklinna Gümnaasiumi keelekümbluse viiendat lendu.
Narva Soldino Gümnaasium
Aprillikuu on koolis avatud tundide kuu. Kolleegidele pakutakse võimalust vaadelda üle 20 tunni. Lapsevanemad on tundides ka aktiivsed kaasategijad.
Õpetajad Olga Adam ja Natalia Ostroverhova annavad integreeritud tunni 7. klassis kirjanduslikul teemal.
Õpetajad Natalia Vlasova ja Veronika Ljudvig korraldavad kõigi 2. klasside jaoks mängu, mis toimub inglise keeles ja kus tuleb kasutada erinevaid oskusi ja teadmisi.
Õpetajad Darja Mazinskaja ja Anna Ignatjeva viivad koos läbi tunni kahe klassi jaoks korraga (6.a ja 4.c), teema "Trip to London"
Õpetajad Anna Ignatjeva ja Valeria Aleksejeva viivad läbi integreeritud tunni teemal "HIV", tund toimub eesti ja inglise keeles
Gümnaasiumiõpilased näitavad algkooli varajase keelekümbluse õpilastele lavastust Jaan Rannapi "Nublu" jutustuse ainetel. Lavastusele järgneb töötuba.
Õpetajad Tatjana Sovetnaja ja Anna Ignatjeva viivad läbi integreeritud tunni 1. klassis – inglise keel ja kunst.
Õpetajad Jelena Tvoronovitš ja Ljubov Belova viivad läbi 2. klassis integreeritud tunni – eesti keel, vene keel ja kirjandus.
Õpetajad Valeria Aleksejeva ja Oksana Moissejenko viivad läbi integreeritud tunni 4. klassis – loodusõpetus ja kunst,
Õpetajad Valeria Aleksejeva, Dina Jankovskaja, Kätlin Laiksoo. viivad läbi integreeritud tunni 6. klassis teemal "Kaevanduste ja karjääride kasutamisega seotud probleemid".
Õpetajad Valeria Aleksejeva ja Dina Jankovskaja viivad läbi integreeritud tunni 5. klassis – eesti keel ja loodusõpetus, teema "Mandrijää osa pinnamoe kujunemises" 5.klassis.
Õpetajad Larissa Zolotarjova ja Anna Ignatjeva viivad läbi integreeritud tunni 6. klassis – inglise keel ja vene kirjandus.
Tartu Annelinna Gümnaasium
Kohtumisel Ventspilsi kooli nr 2. õpetajatega tutvustavad Annelinna õpetajad keelekümblust ning külastatakse tunde, Läti õpetajad räägivad tööst hariduslike erivajadustega lastega, sh andekatega.
Kehra Gümnaasium
Õpetajad koos õpilastega korraldavad muusikanädala raames 27. aprillil Silvi Wraidi päeva: Konsert Silvi Wraidi lauludest koos G. Otsa nimelise muusikakooliga.
1.–3. klassi eesti ja vene kodukeelega õpilased kirjutavad eestikeelsetest üksiksõnadest koosneva etteütluse arvutil. Eksija langeb välja.
1.–3. klassi eesti ja vene kodukeelega õpilased osalevad teatevõistluses, juhendamine eesti keeles.
1.–4. klassi eesti ja vene kodukeelega õpilased osalevad kahe nädala jooksul eestikeelses viktoriinis "Eesti 100".
Kohtla-Järve Ahtme Gümnaasium
Ahtme Gümnaasiumi õpetajad ja õpilaste vanemad saavad külastada lõimitud tunde erinevates ainetes nii keelekümblusklassis kui ka tavaklassis. Eesmärk on tutvustada ja väärtustada lõimitud aine- ja keeleõpet ning teises keeles õppimist.
Kohtla-Järve Tammiku Põhikool
Võistkondlik mäng "Tule ja löö kaasa" 7. klassside õpilastele ja õpetajatele, kus iga võistkond külastab "peatusi" loodus, muusika, liiklus, matemaatika, dig
Haabersti Vene Gümnaasium
5. klasside õpilased kolmest koolist vaatavad üheskoos eesti filme, täidavad töölehti, teevad rühmatööd ja arutavad nähtut, külalistena õpilased eesti õppekeelega klassidest Tabasalust ja Loksalt.
8.–9. klasside õpilased külastavad Rukkilille ja Järveotsa lasteaedade keelekümblusrühmi ning viivad läbi eesti keele ja käsitöö integreerituid tunde "Kena kevade on käes". Koos õpitakse sõnavara, luuletusi ning laule kevadest, mängitakse ja meisterdatakse.
14–16 aastased õpilased koos eakaaslastega Sankt-Peterburi inglise süvaõppega koolist viivad läbi inglisekeelse konverentsi "21. sajandi teadmised ja oskused" Õpilased tutvustavad oma riikide eripära, teevad üheskoos rühmatöid ning esitlusi sellest, kuidas muuta õppimise huvitavamaks, millised õppemeetodid neile meeldivad ja mida rohkem kasutatakse; uuritakse, milliseid tehnoloogiaid kasutatakse Eestis ja Venemaal. Juttu tuleb õppimisvõimalustest Eestis ja Venemaal. Külas on ka Haabersti linnaosa valitsuse esindajad.
Lihavõttelaadal õpitakse lihavõttekombeid ja munade veeretamise mänge.
Lihavõtteõhtuks vanematega katavad varase keelekümbluse klasside lapsed koos vanematega lihavõttelaua, värvivad mune ning õpivad munade veeretamismänge.
Kooli keelekümbluslapsed ja Rukkilille ja Järveotsa lasteaedade keelekümblusrühmade lapsed töötavad tehnoloogiatunnis robotitega.
eesti keeles “Minu keele piirid osutavad minu maailma piiridele“ (Ludwig Wittgenstein)
vene keeles „Границы моего языка означают границы моего мира„(Людвиг Витгенштейн)
Me elame mitmekultuurilises ühiskonnas, mis on avatud kõigile. Kui edukaks sa tahad saada, noor inimene? Millest sõltub sinu edu, vabadus ja soov olla õnnelik igal pool, ka Euroopa riikides? Kui tähtis osa on selles keelteoskusel?
Austria keelefilosoof Ludwig Wittgenstein väitis, et keel on võimalus väljendada oma mõtteid ja kirjeldada meid ümbritsevat maailma, kuid keel on ka vangla – keelel on piirid.
Mida sina arvad sellest? Oled avatud, loov ja julged teistega oma mõtteid jagada? Siis tee seda! Ootame sinu arvamust ja mõtteid!
Konkursile on oodatud 9.-12. klassi õpilaste esseed, mis on kuni 1–1,5 lehekülge pikad.
Konkursile saadetavad esseed peavad laekuma hiljemalt 23. aprilliks 2018 e-aadressile anneli@mreal.tln.edu.ee märksõnaga „Esseekonkurss“.
Konkursile saadetud esseesid hindab žürii. Tulemused saab teada 04.mail 2018
Parimatele auhinnad!
Tallinna Ühisgümnaasium
Algklassides (I–IV klass) alustatakse nädala vältel iga päeva esimest tundi keeledušiga, kus õpitakse ära võõrkeelne laul. Iga nädal on uus keel ja uus laul. Keeledušši korraldavad õpetajad : I klass: Triin Timm, II klass: Ingrid Vaarmets, III klass: Maila Võrno, Haale Leesnurm, Liivia Kivit, IV klass: Kaidi Marmor.
Pelgulinna Gümnaasium
Keelehommikute keeledušš toob 2. klassi lastele igal nädalal ühes võõrkeeles laulu õppimise. Keeled kõlavad hommikuti paariminutiste tegevustena. Keelte ja laulude valik on klassiti vaba. Reedeks jõutakse terve lauluni, võimalusel laulavad kõik neli klassi koos. Keeledušši korraldavad 2. klasside õpetajad Marii-Helen Kebbinau, Triinu Kartau, Liina Salumets, Kristi Paal.
Vanalinna Hariduskolleeegium
Keelehommikute keeledušš toob nelja klassi õpilastele võõrkeeles laulu õppimise võimaluse. Laulukeeltele antakse nädala jooksul aega hommikuti 10–20 minutiks. Youtube`ist valitud laulule kaasalaulmisega alustades saadakse nädala lõpuks laul selgeks. Nädala lõpus filmitakse, kuidas õpilased võõrkeelse lauluga hakkama saavad. Esimese klassi õpilasi toetab õpetaja Margit Rüsse, kahte kolmandat klassi õpetajad Anu Lääne ja Kerli Tedder, kahte neljandat klassi õpetajad Katrin Maide ja Evelin Õunap.
Tallinna Õismäe Gümnaasium
"Keeled ja kultuurid inimõiguste teenistuses" – osalevad Eestis õppivad välistudengid, handi muusik Salehardist, II–IV kooliastme õpilased. Töökeeled: inglise, vene, eesti. Korraldavad kool, MTÜ Fenno-Ugria ja Inimõiguste Instituut.
Tallinna Lasnamäe Vene Gümnaasium
Keelekümblusklassi ja nn tavaklassi õpilased teevad koostööd ja kasutavad IKT-vahendeid kolme õppeainet lõimivas (matemaatika, inimeseõpetus, eesti keel) tunnis teemal "Meie Eesti".
3c klassi matemaatikatund "Kahekohalise arvu korrutamine ja jagamine" on üles ehitatud LAK-õppe põhimõtteid arvestades. Kolleegid näevad IKT- vahendite ja aktiivõppe meetodite kasutamist, saavad arutleda LAK-õppe metoodika küsimuste üle.
Tallinna Mustamäe Humanitaargümnaasium
4.–8. klassi õpilaste meeskonnamäng "Meie väärtused". Õpilased osalevad aktiivsetes ühistegevustes ühiste väärtuste lahtimõtestamisel.
9.–12. klassi õpilased·musitseerivad, laulavad ja tantsivad jazzimuusika rütmides – Jazziajastu muusikasalong
Orienteerumismäng vanalinnas 9. klasside õpilastele.
Ürituste sari "Eesti 100" - „Tallinna legendid“, „Tallinn 30 aastat tagasi“, „100 huvitavat fakti Eestist“ 2.–4. klasside õpilasele
Teeme ära, teeme puhtaks. Korrastame, puhastame oma kooli ja selle ümbrust 1.–12. klassde õpilastega. Aitame koostöös Mustamäe LOV-ga Mustamäe puhtaks teha.
7. klassi õpilased seiklevad Tallinna vanalinnas otsides Eesti tuntud inimestega seotud paiku. Marsuudid ja ülesanded on ette valmistanud 8. klasside õpilased.
Loodusõpetuse projekti “ Aktiivselt ja loodusega koos“ raames toimuvad 4.–6. klasside õpilastele orineteerumismäng ja loodusviktoriin.
10. klasside õpilased õpivad tundma Kadrioru ajaloolisi paiku ja Kadrioruga seotud tuntud inimesi. Orienteerutakse interaktiivse kaardi järgi ja täidetakse erinevaid ülesandeid.
1.–3. klasside õpilaste võistlus "Programmeerimise ABC". Bee-Bottide abil võistlevad õpilased võistkonniti, programmeerides mesilasi ja pannes end proovile eesti keeles, loodusõpetuses, matemaatikas ja inimeseõpetuses.
Valga Priimetsa Kool
2B klassi õuesõppe tunnis suunab õpetaja Eha Täht lapsi kevadet otsima: vaadeldakse ilma,
leitakse esimesi kevadmärke, uuritakse puid, joonistatakse pilt kevadest.
Luuletaja Ernst Ennole pühendatud luulekonkursile on esinema kutsutud oma kooli õpilastele lisaks Valga valla koolide (Valga Põhikool, Tsirguliina Keskkool, Lüllemäe Põhikool, Hargla Kool) ning sõpruskoolide (Anna Haava nimeline Pala Kool, Tartu Aleksander Puskini Kool, Pärnu Tammsaare Kool) 5.–9. klasside õpilased. Luulepäeva korraldamise eesmärk on õpilaste eesti keele pädevuste arendamine, eesti kirjanduse ja luule ttutvustamine; keelelise mitmekesisuse ja eesti keele rikkuse tunnetamine luulekeele vahendusel; luuletuste lugemise oskuse arendamine ja õpetamine, Õpilased, kelle emakeel ei ole eesti keel, omandavad teadmisi eesti luule, kirjanduse, muusika ja kultuuri kohta ning arendavad eesti keele oskust.
Valga Priimetsa Kooli ja Anna Haava nimelise Pala Kooli projekti noortekohtumine “Avastades näite- ja videokunsti” on kolmeaastase koostöö järjekordne ettevõtmine.
Kohtumised arendavad noortes suhtlemisoskusi ja ettevõtlikkust ning murravad eelarvamusi teise kultuuritaustaga inimeste suhtes. Projekti käigus valminud videote levitamisega viiakse projekti tulemused laiema sihtgrupini ning kasvatatakse teadlikkust erineva kultuuritaustaga noorte heast läbisaamisest. Osaleb tosin 6.–9. klassiõpilast kummastki koolist.
Jõhvi Vene Põhikool
4. klasside õpilastele spordipäev "Erinevate rahvaste sportmängud"
2.–6. klasside õpilaste laat "Erinevate maade köök". Õpilased valmistavad erinevate maade toite, kaasõpilastel on võimalus neid sümboolse summa eest osta.
8 .klassi õpilaste teabepäev "Iidsete slaavlaste ja eestlaste müüdid ja muistendid". Õpilased koguvad infot QR-koodide abiga. Pärast seda osalevad õpilased viktoriinis, kasutades kogutud infot.
2b ja 3c klassi õpilastele teemapäev "Saame tuttavaks Eesti lastekirjaniku Dagmar Normetiga". Õpilased tutvuvad lastekirjanikuga, korraldavad viktoriini, vaatavad multifilmi.
5.–7. klasside õpilased tutvuvad maastikumängu käigus Jõhvi linna ajalooliste sündmustega. Õpilased saavad rohkem infot oma kodulinna kohta, rikastavad sõnavara, laiendavad silmaringi, on füüsiliselt aktiivsed, saavad meeskonnatöö kogemuse
Narva Vanalinna Riigikool
Lahtine tund "Loodus kevadel" lõimib kolme õppeainet: loodusõpetus+eesti keel+kunst.
Narva Keeltelütseum
Õpetajate kogemuspäeva vaadeldakse inglise keele tunde (süvaõpe), tutvutakse õppekavaväliste tegevustega, osaletakse ingliskeelsel etendusel. Koostööd teevad Narva Keeltelütseum ja Tartu Annelinna Gümnaasiumi õpetajad.
Koos USA saatkonnaga Eestis korraldatakse Narva Keskraamatukogus kosmosepäev. Kosmosepäeval toimub eesti-, inglis-, venekeelne viktoriin, vaadatakse kosmoseteemalist filmi "Marsi põlvkond".
Narva Pähklimäe Gümnaasium
Narva Kirsikese lasteaia 6–7-aastased lapsed on kutsutud kooli liikumispeole "Teeme nalja!" Kavas on erinevad liikumismängud, tantsud, laulud, sõnade mäng ...
Narva Kesklinna Gümnaasium
Põhikooliõpilased ja 9. keelekümblusklassi lapsevanemad tunnustavad Narva Kesklinna Gümnaasiumi keelekümbluse viiendat lendu.
Narva Soldino Gümnaasium
Aprillikuu on koolis avatud tundide kuu. Kolleegidele pakutakse võimalust vaadelda üle 20 tunni. Lapsevanemad on tundides ka aktiivsed kaasategijad.
Õpetajad Olga Adam ja Natalia Ostroverhova annavad integreeritud tunni 7. klassis kirjanduslikul teemal.
Õpetajad Natalia Vlasova ja Veronika Ljudvig korraldavad kõigi 2. klasside jaoks mängu, mis toimub inglise keeles ja kus tuleb kasutada erinevaid oskusi ja teadmisi.
Õpetajad Darja Mazinskaja ja Anna Ignatjeva viivad koos läbi tunni kahe klassi jaoks korraga (6.a ja 4.c), teema "Trip to London"
Õpetajad Anna Ignatjeva ja Valeria Aleksejeva viivad läbi integreeritud tunni teemal "HIV", tund toimub eesti ja inglise keeles
Gümnaasiumiõpilased näitavad algkooli varajase keelekümbluse õpilastele lavastust Jaan Rannapi "Nublu" jutustuse ainetel. Lavastusele järgneb töötuba.
Õpetajad Tatjana Sovetnaja ja Anna Ignatjeva viivad läbi integreeritud tunni 1. klassis – inglise keel ja kunst.
Õpetajad Jelena Tvoronovitš ja Ljubov Belova viivad läbi 2. klassis integreeritud tunni – eesti keel, vene keel ja kirjandus.
Õpetajad Valeria Aleksejeva ja Oksana Moissejenko viivad läbi integreeritud tunni 4. klassis – loodusõpetus ja kunst,
Õpetajad Valeria Aleksejeva, Dina Jankovskaja, Kätlin Laiksoo. viivad läbi integreeritud tunni 6. klassis teemal "Kaevanduste ja karjääride kasutamisega seotud probleemid".
Õpetajad Valeria Aleksejeva ja Dina Jankovskaja viivad läbi integreeritud tunni 5. klassis – eesti keel ja loodusõpetus, teema "Mandrijää osa pinnamoe kujunemises" 5.klassis.
Õpetajad Larissa Zolotarjova ja Anna Ignatjeva viivad läbi integreeritud tunni 6. klassis – inglise keel ja vene kirjandus.
Tartu Annelinna Gümnaasium
Kohtumisel Ventspilsi kooli nr 2. õpetajatega tutvustavad Annelinna õpetajad keelekümblust ning külastatakse tunde, Läti õpetajad räägivad tööst hariduslike erivajadustega lastega, sh andekatega.
Kehra Gümnaasium
Õpetajad koos õpilastega korraldavad muusikanädala raames 27. aprillil Silvi Wraidi päeva: Konsert Silvi Wraidi lauludest koos G. Otsa nimelise muusikakooliga.
1.–3. klassi eesti ja vene kodukeelega õpilased kirjutavad eestikeelsetest üksiksõnadest koosneva etteütluse arvutil. Eksija langeb välja.
1.–3. klassi eesti ja vene kodukeelega õpilased osalevad teatevõistluses, juhendamine eesti keeles.
1.–4. klassi eesti ja vene kodukeelega õpilased osalevad kahe nädala jooksul eestikeelses viktoriinis "Eesti 100".
Kohtla-Järve Ahtme Gümnaasium
Ahtme Gümnaasiumi õpetajad ja õpilaste vanemad saavad külastada lõimitud tunde erinevates ainetes nii keelekümblusklassis kui ka tavaklassis. Eesmärk on tutvustada ja väärtustada lõimitud aine- ja keeleõpet ning teises keeles õppimist.
Kohtla-Järve Tammiku Põhikool
Võistkondlik mäng "Tule ja löö kaasa" 7. klassside õpilastele ja õpetajatele, kus iga võistkond külastab "peatusi" loodus, muusika, liiklus, matemaatika, dig
Haabersti Vene Gümnaasium
5. klasside õpilased kolmest koolist vaatavad üheskoos eesti filme, täidavad töölehti, teevad rühmatööd ja arutavad nähtut, külalistena õpilased eesti õppekeelega klassidest Tabasalust ja Loksalt.
8.–9. klasside õpilased külastavad Rukkilille ja Järveotsa lasteaedade keelekümblusrühmi ning viivad läbi eesti keele ja käsitöö integreerituid tunde "Kena kevade on käes". Koos õpitakse sõnavara, luuletusi ning laule kevadest, mängitakse ja meisterdatakse.
14–16 aastased õpilased koos eakaaslastega Sankt-Peterburi inglise süvaõppega koolist viivad läbi inglisekeelse konverentsi "21. sajandi teadmised ja oskused" Õpilased tutvustavad oma riikide eripära, teevad üheskoos rühmatöid ning esitlusi sellest, kuidas muuta õppimise huvitavamaks, millised õppemeetodid neile meeldivad ja mida rohkem kasutatakse; uuritakse, milliseid tehnoloogiaid kasutatakse Eestis ja Venemaal. Juttu tuleb õppimisvõimalustest Eestis ja Venemaal. Külas on ka Haabersti linnaosa valitsuse esindajad.
Lihavõttelaadal õpitakse lihavõttekombeid ja munade veeretamise mänge.
Lihavõtteõhtuks vanematega katavad varase keelekümbluse klasside lapsed koos vanematega lihavõttelaua, värvivad mune ning õpivad munade veeretamismänge.
Kooli keelekümbluslapsed ja Rukkilille ja Järveotsa lasteaedade keelekümblusrühmade lapsed töötavad tehnoloogiatunnis robotitega.
Loksa Gümnaasium
Õpetajate arvamuskoosolek teemal "Vahendame kogemusi". Lähtudes selle aasta LAK-õppe kuu teemast “Õppija areng ja pädevuste kujunemine” räägib iga õpetaja lühidalt, millega ta on olnud rahul, mis toimib hästi, missugused meetodid kõnetavad õpilasi jne. Õpetajad saavad leida kolleegide abil uusi ideid oma töö mitmekesistamiseks.
Pärnu Tammsaare kool
Kooli näitering võtab külalistena vastu Pernova Hariduskeskuse keelekümblusõpetajad.
Pernova Hariduskeskuse keelekümblusõpetajad tutvuvad kooli huviringiga "Lugemispesa".
Pernova Hariduskeskuse keelekümblusõpetajad on külas kooli käsitöö huviringil.
Metoodiliste materjalide näitus-töötuba 1.–9. klassi õpilastele. Kõik ainesektsioonid on valmistanud õppematerjale I, II ja III kooliastmele teemal „Minu kodu Eesti“. Selleks võivad olla mängud, videod koos vaatamisaegsete töölehtedega, QR-ülesanded, viktoriinid jms. Klassid registreeruvad näitusele ning õpilased ise valivad, mis aineid nad õppematerjalide põhjal kahe koolitunni jooksul õpivad.
Sinimäe Põhikool
Käänamisfestival raames tuleb 6.–9. klassi õpilastel käänata erinevaid sõnaliike, kasutada kõiki eesti keele käändeid.
4.–9. klassi õpilased vaatavad Jõhvi kontserdimajas filmi "Seltsimees laps", pärast toimub arutelu.
1.–4. klasside õpilastele tutvustatakse lihavõttepühade traditsioone (munade värvimine, mängud ja laulud) slaavi kultuuris.
Teemapäev "10 vägitegu". 1.–4. klasside õpilased tutvuvad erinevate mängude ja mõistatustega, valmistavad ette kevadise plakati ja ristsõna, võistlevad viktoriinis ja mängudes.
Teemapäev 6.–9. klasside õpilastele „Tuleviku ehituse töötuba, Virtuaal- ja liitreaalsus". Aulas/võimlas on 7 erinevat staapi, igas staabis on õpilastele tegevusi 20 minutiks. (Rakendusgeodeesia, Ehitusfüüsika, Vesi-ja ringmajandus, Paekivi, Arhitektuur, Loogika ülesanded.)
4. klassi õpilased õpetajatena - 4. klassi õpilased õpetavad 1. klassis.
1.–4. klasside õpilaste õuemäng "Verstapostid" Õpilased rakendavad oma teadmisi aktiivses tegevuses, igas punktis lahendatakse erinevaid ülesandeid.
7. klassi õpilaste tunnis "Topograafilised maapinna mudelid" lõimitakse tööõpetuse, kunsti ja geograafia ainestikku, luuakse isekuivavast savist topograafilised maapinna mudelid. Mudelitele kirjutatakse peale sõnad, mis aitavad keelekümbluslatel teemat omandada.
8. klassi õpilased loovad magneetilise lauamängu „Kliima- ja loodusvööndid“. Tööõpetuse tunnis valmiv kaart oleks õppevahend geograafia tundideks, et selgitada maailma jaotumist kliima- ja loodusvöötmetesse, mandriteks, laamade ja laamadele iseloomulike tunnustega.
Õpetajate arvamuskoosolek teemal "Vahendame kogemusi". Lähtudes selle aasta LAK-õppe kuu teemast “Õppija areng ja pädevuste kujunemine” räägib iga õpetaja lühidalt, millega ta on olnud rahul, mis toimib hästi, missugused meetodid kõnetavad õpilasi jne. Õpetajad saavad leida kolleegide abil uusi ideid oma töö mitmekesistamiseks.
Pärnu Tammsaare kool
Kooli näitering võtab külalistena vastu Pernova Hariduskeskuse keelekümblusõpetajad.
Pernova Hariduskeskuse keelekümblusõpetajad tutvuvad kooli huviringiga "Lugemispesa".
Pernova Hariduskeskuse keelekümblusõpetajad on külas kooli käsitöö huviringil.
Metoodiliste materjalide näitus-töötuba 1.–9. klassi õpilastele. Kõik ainesektsioonid on valmistanud õppematerjale I, II ja III kooliastmele teemal „Minu kodu Eesti“. Selleks võivad olla mängud, videod koos vaatamisaegsete töölehtedega, QR-ülesanded, viktoriinid jms. Klassid registreeruvad näitusele ning õpilased ise valivad, mis aineid nad õppematerjalide põhjal kahe koolitunni jooksul õpivad.
Sinimäe Põhikool
Käänamisfestival raames tuleb 6.–9. klassi õpilastel käänata erinevaid sõnaliike, kasutada kõiki eesti keele käändeid.
4.–9. klassi õpilased vaatavad Jõhvi kontserdimajas filmi "Seltsimees laps", pärast toimub arutelu.
1.–4. klasside õpilastele tutvustatakse lihavõttepühade traditsioone (munade värvimine, mängud ja laulud) slaavi kultuuris.
Teemapäev "10 vägitegu". 1.–4. klasside õpilased tutvuvad erinevate mängude ja mõistatustega, valmistavad ette kevadise plakati ja ristsõna, võistlevad viktoriinis ja mängudes.
Teemapäev 6.–9. klasside õpilastele „Tuleviku ehituse töötuba, Virtuaal- ja liitreaalsus". Aulas/võimlas on 7 erinevat staapi, igas staabis on õpilastele tegevusi 20 minutiks. (Rakendusgeodeesia, Ehitusfüüsika, Vesi-ja ringmajandus, Paekivi, Arhitektuur, Loogika ülesanded.)
4. klassi õpilased õpetajatena - 4. klassi õpilased õpetavad 1. klassis.
1.–4. klasside õpilaste õuemäng "Verstapostid" Õpilased rakendavad oma teadmisi aktiivses tegevuses, igas punktis lahendatakse erinevaid ülesandeid.
7. klassi õpilaste tunnis "Topograafilised maapinna mudelid" lõimitakse tööõpetuse, kunsti ja geograafia ainestikku, luuakse isekuivavast savist topograafilised maapinna mudelid. Mudelitele kirjutatakse peale sõnad, mis aitavad keelekümbluslatel teemat omandada.
8. klassi õpilased loovad magneetilise lauamängu „Kliima- ja loodusvööndid“. Tööõpetuse tunnis valmiv kaart oleks õppevahend geograafia tundideks, et selgitada maailma jaotumist kliima- ja loodusvöötmetesse, mandriteks, laamade ja laamadele iseloomulike tunnustega.